This Article was originally published on this site

For decades, the oil and gas company Exxon Mobil has waged a public-facing disinformation campaign about human-caused climate change — even as the company’s scientific publications and internal communications acknowledged its reality, a new study says.

Harvard science historian Naomi Oreskes and postdoctoral fellow Geoffrey Supran analyzed internal, scientific, and public-facing communications from Exxon Mobil. They found the vast majority of the company’s peer-reviewed papers and internal documents confirmed that climate change is real and caused by human activity. But Exxon’s communications with the public through paid editorials, or ‘advertorials’, in the New York Times promoted climate skepticism.

This study is the latest in a…

Continue reading…